Fysiotherapie

De belangrijkste dienst die wij bij Fysio in Motion kunnen leveren is de fysiotherapeutische behandeling. Dit gebruiken wij bij alle aandoeningen die wij fysiotherapeutisch zouden kunnen oplossen.

Het gebeurt helaas wel eens dat u klachten heeft aan uw gewrichten, spieren, banden of pezen. Hierdoor kunt u niet meer pijnvrij en vrijuit bewegen. Het zou vervelend zijn als dit heel lang zou duren omdat bewezen is dat bewegen gezond is.

Met fysiotherapeutische behandelingen kunnen wij het herstel proces bevorderen en op die manier alle lichamelijke functies weer herstellen naar uw normale situatie.

Helaas is het niet altijd mogelijk om te komen tot een volledig herstel maar ook het leren omgaan met uw beperkingen valt binnen het fysiotherapeutisch handelen.

Tijdens een behandeling fysiotherapie krijgt u bij Fysio in Motion:

Brede kennis van de therapeut
Een uitgebreid onderzoek van uw klachten
Een persoonlijk behandelplan specifiek gericht op uw klachten
Altijd dezelfde therapeut

De voordelen van Fysiotherapie

Bewegen verkleint de kans op hart- en vaatziekten, diabetes, depressieve klachten, borstkanker, darmkanker, geestelijke achteruitgang en dementie.
Beweeg minimaal 2,5 uur per week actief (bijvoorbeeld wandelen, fietsen, hardlopen, voetballen, fitness, dansen, vechtsport).
Doe ook activiteiten die spieren en botten versterken, zoals oefeningen of krachttraining. Voor ouderen zijn ook balansoefeningen goed ter valpreventie.
Een reden voor het krijgen van lichamelijke klachten kan zijn dat u een ziekte of aandoening heeft, geopereerd bent, overbelasting of na het sporten.